De avonturen van Laura

Alweer 2 weken verder

Hallo allemaal!

Ik heb mijn eerste 2 weken hier in Bollon er alweer opzitten en wat heb ik het hier naar mijn zin! Maar goed ik zal even bij het begin beginnen.....

Vrijdag 1januari heeft Lester mij om 12:30 uur op het treinstation in Rockhampton afgezet. Dat was de enige tijd dat hij mij kin afzetten. Mijn trein ging pas om 01:10 uur. Ik was van plan om mijn koffers op het station te laten staan en dan rond te gaan lopen in Rockhamton. Eenmaal aangekomen bleek het kantoor waar ik mijn koffer kon laten al om 16:30 uur te gaan sluiten. Ik en dus heel eventjes rondgelopen en was om 16:20 uur weer op het station om mijn koffer op te halen. Vanaf die tijd heb ik op het station zitten wachten. Gelukkig was er een lounge kamer met een tv en airco. Ik was de enige op het station en verveelde mij best wel. Toen het donker begon te worden kwam er een beveiliger met een hond. Hij kwam af en toe even een praatje maken. Het was een erg aardige man. Mijn trein had vertraging en kwam om 01:40 uur aan. Eenmaal in de trein was ik van plan om te gaan slapen. Helaas zat er een man bij mij in de coupe die keihard aan het snurken was! Iedereen was chagrijnig op die man en sommige mensen hebben hem een paar keer wakker gemaakt, maar de man ging vrolijk verder. Uiteindelijk heb ik wel een paar uurtjes geslapen. Om 09:30 uur kwam mijn trein aan in Brisbane. Daar ben ik meteen op zoek gegaan naar een backpackers hostel. Dat was niet moeilijk te vinden want er was een op 2 minuutjes lopen vanaf het station. Ik heb mijn koffer daar gelaten en ben door Brisbane gaan lopen. Ik heb in Southbank gelopen. Dat is een soort groot park. Het was erg mooi. Er waren allemaal mensen muziek aan het maken en aan het zingen, er was een markt en zelfs een zwembad/vijver waar je in kon. Na een hele poos lopen ben ik terug gelopen naar het hostel. Ik deelde mijn kamer met 1 Japanse en 3 Duitse jongens. Ze waren erg aardig. Ook de kamer was prima in orde. Alles was schoon en de bedden waren comfortabel. Als avondeten heb ik beef ribs met patat en salade gehad. Super lekker!

De volgende ochtend om 07:30 uur vertrok mijn bus naar Toowoomba. Daar moest ik een half uurtje wachten op mijn bus naar Bollon. De reis was lang, maar er was veel te zien onderweg. Om 17:45 uur kwam ik aan in Bollon en daar stond Belinda al op mij te wachten. Ze begroette mij met een knuffel en ik vond haar meteen aardig. Vanaf Bollon was het nog 25 minuten rijden naar de boerderij "Binda". Daar aangekomen liet Belinda mijn kamer zien. En heb ik Trumby ontmoet. Trumby is een 19 jarige Australische jongen die hier op de boerderij werkt. Mijn kamer is in een soort grote zeecontainer. Er zijn 3 kamers. De eerste is Trumby's de tweede is een keuken/lounge en de derde is mijn kamer. Er staan 2 bedden en een kast. Het is erg klein, maar het heeft wel wat. Naast de kamers is een apart hokje waar de douche, wc en een wasbak zijn. Nadat ik mijn koffer op mijn kamer had gezet ging ik naar het huis voor het avond eten. Daar heb ik Lian (vader), William van 4 en Abigail van bijna 2 ontmoet. Het leek een heel erg leuk gezin.

De volgende dag (maandag) beton mijn dag om 7 uur. Mijn werkzaamheden zijn alles wat Belinda ook doet. Ik help haar met de kinderen, huishouden, koken en tuinieren. Ik heb vooral met de kinderen gespeeld om ze te leren kennen. Rond 15:00 uur zei Liam dat ze gingen waterskiën. Ik moest mijn bikini aantrekken want ik mocht mee. Liam zei dat ik nu onderdeel van de familie ben en dat ik dus ook mee mag doen aan alle leuke dingen! Dat was erg fijn om te horen. Ze hebben hun eigen speedboot en waterski spullen. De lagune is vlak naast het huis. Ik begon op een kneeboard. Dat was super leuk en na een paar keer vallen had in het onder de knie! Ik had het super naar mijn zin!

Vandaag ben ik hier inmiddels alweer 2 weken en heb het nog steeds erg naar mijn zin! Liam en Belinda zijn super aardig en betrekken mij overal bij. William en Abigail zijn al aan mij gewend en delen hun speelgoed maar al te graag met mij. Ook krijg ik elke avond een knuffel voor dat ze naar bed gaan en zijn elke ochtend blij om mij te zien. We gaan bijna elke namiddag zwemmen of waterskiën en er is tussendoor ook tijd voor leuke dingen. Zaterdag is een rustige dag en zondag mar ik zelf weten wat ik doe. Ik heb vandaag een wandeling gemaakt en we gaan straks even zwemmen. Ik plaats foto's op Facebook.

Ik ben elke dag blij dat ik bij Lester ben weg gegaan om hier te komen. Ik heb het super naar mijn zin en heb er zin in om hier te blijven totdat ik naar huis moet.

Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn verhaal en ik plaats weer een update zodra er weer wat spannends gebeurt!

Xxxx

Reacties

Reacties

papa

ik had het natuurlijk allemaal wel al van je gehoord, maar het doet me goed om ook te lezen hoe erg je het naar je zin hebt.
vooral dat je gewoon lekker met het gezinsleven mee draait
HEERLIJK.
ik ga snel naar fb om de foto's te bekijken.

kus van je pa en tot horens.

Aileen

Hee Loedi, leuk te lezen dat je het daar zo leuk hebt! :) Ook super dat je daar gewoon deel uit maakt van het gezin! :) Je weet natuurlijk nooit hoe de mensen in het echt zijn als je ze alleen nog via de telefoon hebt gesproken, dus super dat ze wel echt aardig zijn :)
Ik ben benieuwd wat je daar de laatste maanden allemaal nog gaat doen en meemaken :)

Veel plezier daarzo!

XxxAileen

jan Komdeur

Leuk om te lezen dat je het hier naar je zin hebt. Geniet nog van je verblijf and go for it.

Herman Berens

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt, echt toppie.
Geniet van de dag en het daar zijn want voor je het weet mag je weer naar huis .
Het was weer een prachtig verhaal , en erg fijn om te lezen dat het goed gaat .
Ik kan bijna niet afwachten op het volgende verhaal.
He, Laura geniet er lekker van.
Heel veel plezier.

Groeten van ons allemaal ,
Fam, Berens.

oma

he troel wat een mooi verhaal ben blij dat je het zo naar de zin hebt en dat je zo met de familie betrokken wordt geniet er nog van veel liefs van mij kus en tot weder horen doei

Opa

Laura! Wat een prachtig verhaal,wat leuk dat je dit de laatste3 maand nog mee mag maken. Dat word later als je terug bent nog een hele overgang om weer naar school tegaan. Maar gelukkig eerst nog een paar maand vakantie.
Als je weer terug bent hoop ik af en toe eens een wandeling te maken met jouw voor een mooi gesprek over australie.

Veel liefs van je vriend ±opa piet`.

"Juf" Berlinda

PRACHTIG !!! (stiekem beetje jaloers)
Blijven genieten, Laura!!!

anna

hey die laura super te lezen al die verhalen van jou
geniet er lekker van meid
gr anna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active