De avonturen van Laura

Update!!

Hallo lieve mensen,

Sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten op een update van mij, maar hier is ie dan eindelijk!

Zoals sommige van jullie al weten ben ik al een poosje niet meer niks de paardenstal in Nerang. Sinds maandag 14 december ben ik in Baralaba. Dit is een klein dorpje op 2 uur rijden vanaf Rockhampton, Queensland. Ik ben op een grote "cattle station" een half hour rijden van het dorpje. Het is hier echt in the middle of nowhere, maar super mooi! Als je Australië op tv ziet dan zie je zandpaden met overstekende koeien. Dat is precies hoe het er hier uitziet! (Ik plaats wat foto's op Facebook)

Maar goed ik zal even bij het begin beginnen.

Maandag ochtend om 8 uur heb ik afscheid genomen van Toni en Jan. Colin heeft mij naar het station in Nerang gebracht en daar heb ik afscheid genomen cm Colin. Het afscheid nemen viel nog wel even tegen. Ze zijn echt als familie aan voelen. Om 8.50 uur heb ik de trein naar Brisbane genomen. De trein stopte op het vliegveld en vanaf daar heb ik het vliegtuig naar Rockhampton genomen. Het was mar een uurtje vliegen. Eenmaal in Rockhmpton aangekomen heb ik mijn bagage opgepikt en ben ik naar buiten gelopen waar Lester op mij stond te wachten. Lester is een man van 52 jaar met een grote baard. Hij is gescheiden en heeft 3 kinderen die bij hun moeder wonen, maar in de vakanties zijn ze bij hem. Ben is 13, Taleta is 10 en Matthiew is 8. De kinderen waren er nog niet toen ik aankwam. De eerste week was Ik dus alleen met Lester.

Vanaf Rockhampton was het dik 2 uur rijden naar de boerderij. Eenmaal aangekomen heb ik een rondleiding door het huis gehad en heb ik mijn koffer uitgepakt. Ik heb mijn eigen kamer in het huis en deel de rest van het huis met Lester. Ik moest meteen de eerste avond al eten koken, want dat is mijn taak. Ik Ben op tijd naar bed gegaan.

De volgende dag heb ik geleerd om op de quad te rijden. Het is erg simpel, want het is een automaat en heeft stuurbekrachtiging. Daarna mocht ik mee op de trekker. De manager was bonen aan het planten op de trekker en bij liet mij zien hoe alles werkt. Alles gaat automatisch. En zodra je de trekker op de juiste lijn hebt, houd hij zichzelf op die lijn je hoef je dus niet eens te sturen. Aan het einde van de dag moest ik in de oude Land Cruiser achter Lester aanrijden. Hij was op de trekker. We hebben de trekker naar de rivier gereden en daar laten staan. We gebruiken de trekker op water uit de rivier op te pompen. Hij vroeg mij steeds om een stuk gereedschap aan te geven en ik had werkelijk waar geen idee waar hij het over had. Ten eerste heb ik geen verstand van gereedschap en weet ik niet eens de Nederlandse naam laat staan dat ik het in het Engels weet!

De rest van de week heb ik een beetje achter Lester aangelopen, het huis schoongemaakt en onkruid uit de tuin gehaald. Op maandag kwamen zijn kinderen. Ik moet helpen met het zorgen voor de kinderen. En ik moet ze zien te vermaken. Dat is op zich niet zo moeilijk want ze hebben allemaal een motor en daar zijn ze de hele dag op aan het rond rijden. Ik weet zo niet meer welke dag het was, maar Taleta en ik gingen paardrijden. Super mooie omgeving om hier paard te rijden! We hadden het erg naar ons zin en alles ging mooi totdat Taleta van haar paard viel en keihard begon te huilen. Eerst dacht ik dat het gewoon de schrik was, maar toen ik zag dat haar arm de vorm van een banaan had wist ik dat er iets niet helemaal goed was. Ik heb Lester gebeld en die heeft haar met de auto opgehaald. Ik heb de paarden terug naar het huis gereden en toen ik daar aankwam zat Taleta nog steeds in de auto. Ze hadden een ambulance gebeld en waren daar op aan het wachten. Toen de ambulance er was zijn Taleta en Lester met de ambulance vertrokken. Ik was de rest van de dag en avond alleen met de jongens. Lester en Taleta waren er rond midden nacht weer en vertrokken de volgende ochtend om 5 uur naar het ziekenhuis in Rockhampton. Daar gingen ze foto's maken en bleek haar arm inderdaad gebroken te zijn. Ze baalt behoorlijk want ze kan nu niet veel dingen doen. Ik doe vaak een potje kaarten met haar om haar bezig te houden.

Ik heb hier ook wat meegemaakt wat je alleen maar op een Australische boerderij ziet. We hebben de kalfjes van vorig jaar gedaan. Dat houd in dat je ze brandmerkt, oorlabels geeft, hoorns eraf snijdt, inent en de stiertjes castreerd. Het gaat allemaal zonder verdoving en is best wel zielig om te zien, maar het gaat allemaal zo snel dat ze weer terug zijn bij hun mama voordat ze doorhebben wat er gebeurt. Want ja de kalfjes blijven hier bij hun moeder tot dat ze oud genoeg zijn om te worden gespeend. Ik moest ze achterpoten van de kalfjes vasthouden terwijl ze werden gecastreerd. Het was heel erg interessant om te zien.

Ook heb ik dit jaar mijn eerste kerst en oud en nieuw zonder mijn familie gevierd. Ik moet zeggen dat ik ze behoorlijk heb gemist! Wel heb ik hier een leuke kerst gehad. We zijn naar Baralaba gegaan waar Lester zijn zus, haar man en 2 zoons waren. We hebben met zijn allen een heerlijke brunch gehad. Er was van of the bone, roast beef, groentes, salades, en een heerlijk toetjes buffet. Het was erg gezellig! Oud en nieuw stelde niet zoveel voor. Omdat vuurwerk illegaal is in Australië waren we van plan om de vuurwerkshow op tv te gaan kijken. Iedereen was alleen zo moe dat we niet langer wakker konden blijven en dus om 23.15 uur op bed zijn gegaan. Voor mij dus voor het eerst sinds hele lange tijd veen vuurwerk met oud en nieuw.

Hoewel ik erg leuke en interessante dingen heb gedaan, heb ik vanaf het begin een vreemd gevoel gehad bij Lester. Ik weet niet waarom want er is niet echt een reden voor, maar ik voel me totaal niet op mijn gemak bij hem. Vandaar dat ik een advertentie op Gumtree heb geplaatst en daar heb ik een erg leuke reactie op gekregen. Een jong gezin (vader, moeder zoontje van 4 en dochtertje van 2) zoeken iemand om te helpen met de kinderen, een beetje koken en huishouden en tuinieren. Ik heb met de vrouw gebeld en ze klonk super aardig. Ik vertrek dan ook aanstaande vrijdag naar Bollon om bij de familie te gaan werken. Ze wonen ook op een groot vee bedrijf en in mijn vrije tijd kan ik meehelpen op de boerderij als ik dat graag wil. Er is ook nog een mannelijke backpacker. Hij helpt op de boerderij. Ik heb erg veel zin om te beginnen op mijn nieuwe plek.

volgens mij zijn jullie nu wel weer een beetje op de hoogte. Ik probeer zo snel mogelijk weer een update te plaatsen!

Reacties

Reacties

papa

lieve schat, wat weer een leuk verhaal.
ik hoop dat je in bollon een wat betere tijd krijgt.
maar het klinkt in ieder geval al heel erg goed.
geniet er maar lekker van, want voor je het weet ben je weer hier!!!!
ai luf joe

anna

Hey die laura gaat allemaal super as ik dat zo lees

mama

wat een belevenis weer!
Ben blij voor je dat je naar een gezin gaat met een vrouw erbij, hoop dat je daar een gezellige tijd krijgt.
Maar IK hoop dat die backpacker toch zoooo lelijk is!! hahaha

XXX mama

harma katoen

Hai laura , een leuk verhaal en duidelijk, mooi dat je nu bij een jong gezin bent .ik kijk uit na je volgende verhaal .
. vr gr harma

oma

even reageren op je mooi verhaal .ben wel blij voor je dat je een nieuw plekje hebt gevonden .veel liefs van opa en oma

Herman Berens

He Laura , wat weer een mooi update verhaal.
Zo maak je wel veel mee, ik hoop dat je bij het gezin een hele mooie tijd hebt en vooral blijven verhalen schrijven. Van ons allemaal veel plezier en een dikke smok, ook van Bella.
groetjes Herman en Fam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active