De avonturen van Laura

Rodeo en Skydiven!!

hallo allemaal!!

Na een hele poos maar even weer een update!

Vrijdag 23 oktober zijn Colin en ik om 15:00 uur veretrokken richting Warwick. Hier word 1 keer per jaar een van de beste en belangreijkste rodeo's van Australie gehouden! Na anderhalf uur rijden kwamen we aan en zijn we wat te eten gaan halen. Vervolgens zijn we op de tribune gaan zitten en begon de rodeo! het eerste onderdeel was bareback Bronco's. Bij dit onderdeel rijden de cowboys zonder zadel op hun paard en moeten ze zo lang mogelijk blijven zitten. (dat klinkt makkelijker dan het is..) Het volgende onderdeel vond ik heel grappig om te zien. Cowboys renden met hun paard achter een kalf aan, als ze dichtbij genoeg waren lieten ze zich boven op het kalf vallen en moesten ze het kalf optillen. Als alle 4 poten van het kalf van de grond waren werd de tijd stop gezet. Wie het snelste was had gewonnen. Heel vreemd om te zien hahaha! Ook was er barrelracing en klaf vangen met een lasso. Het beste onderdeel was natuurlijk de bucking bulls! enorme stieren die proberen de cowboy van hun rug af te krijgen! Super spectaculair om te zien! Het was geweldig om dit mee te maken! Als je in Australie bent moet je opok een echte rodeo zien toch?

Woensdag 28 oktober
ik had voor vandaag mijn Skydive in Byron Bay geboekt. We werden om 7:20 uur opgehaald van de Q1 Tower in Surfers Paradise. Eenmaal in de bus begon het keihard te regenen em hoe dichter we bij Byropn Bay kwamen, hoe erger het werd.... Eenmaal aangekomen was alles grijs door de wolken en het regende nog sneed heel hard. Qe werden afgezet in het centrum en er werd ons verteld dat we anderhalf uur de tijd hadden om rond te kijken en dat daarna het weer beter zal zijn. We zijn in een restaurant gaan zitten, want het regende te hard om rond te kijken. Uiteindelijk hebben we bijna 4 uur in dat restaurant gezeten en kregen we te horen dat het gecanceled was. We zijn met de bus weer terug gebracht. Beetje jammer.... Ik heb we een leuke dagf gehad met de mensen van de groep.

Woensdag 4 novemer
Poging 2 van de Skydive vandaag. HET GING DOOR EN HET WAS GEWELDIG!!! WAUW!!! Alleen het in het vliegtuig zitten was al een avontuur XD het was een heel klein vliegtuig en we zaten met zijn allen opgepropt op een bankje. Het uitzicht vanuit het vliegtuig was perfect! Byron Bay in super mooi! toen we eenmaal op hoogte waren ging de deur open en moesten we springen. Ik had niet echt tijd om bang te zijn, want zodra ik doorhad dat het mijn beurt was, was ik al uit het vliegtuig en vlogen we door de lucht! Ik had het gevoel dat mijn huid een paar meter achter mij aankwam hahaha!! Ik kon mijn mond niet dichthouden door de snelheid en ben dan ook heel dankbaar dat er geen vliegen waren XD De vrijeval was maar een paar seconden, maar het leek behoorlijk lang te duren! Toen ging de parachute open en had ik tijd om van het prachtige uitzicht te genieten! het was echt in 1 woord GEWELDIG en ik zou het meteen weer doen als ik de kans kreeg!!

Verder ben ik nog steeds in Nerang en heb ik nog geen ander werk. Ik word echt een beetje flauw van de paardenpoep en ben dus keihard aan het zoeken naar ander werk. Ik ben er zeker van dat ik een leuke plek ga vinden!

Dat was het voor nu welk even weer. Bye Bye mensen!!