De avonturen van Laura

Even weer een update!

Hallo allemaal! Het heeft even geduurd, maar ik heb weer tijd om jullie even bij te praten :)

In mijn vorige blog vertelde ik dat mijn baas met haar paarden naar Brisbane Ekka 2015 ging en dat ik misschien mee mocht als stalhulp....nou ik hoefde dus niet mee haha maar ik ben wel heen geweest op mijn vrije dag. Voor de mensen die niet weten was Ekka is...ik weet het zelf ook nog steeds niet helemaal hahaha het is te groot en te veel om allemaal op te noemen,maar ik zal een poging wagen. Ik zal vertellen hoe mijn dag ongeveer ging en wat ik allemaal gezien heb. Als eerste moet ik even vertellen dat het evenement MIDDEN in Brisbane is. Toen ik uit de trein stapte kwam ik op een enorme kermis terecht. Dat was het eerste wat ik an Ekka zag. Super veel atracties en spelletjes kraampjes. Heel erg groot, maar net zoals de kermis mijn ons ook heel erg duur. Na een tijdje over de kermis te hebben gelopen kwam ik op een terrein met allemaal eten! Ik heb voor het eerst in mijn leven een dagwooddog ofzo gegeten. Het is een worst met een soort paneermeel laagje op een stokje. Zo'n ding die je altijd in films ziet. Het was lekker, maar niet spectaculair haha. Na dat te hebben gegeten ben ik verder gelopen en kwam ik uit bij een gebouw met geiten. Alle show geiten werden hier gehouden en die mocht je bekijken. In het volgende gebouw zaten kippen, kalkoenen en vogeltjes. Daarna kwam ik uit bij een houthakkers terrein. Hier werden de hele dag houthakkers wedstrijden gehouden. Vervolgens kwam ik bij de koeien. Allerlei soorten en maten koeien. Ze werden allemaal gewassen, gefohnt en sommigen kregen krulspelden in het haar! Ik heb een tijdje bij de keuring gekeken. Het gaat precies zoals je misschien wel op tv hebt gezien. Er is een soort arena en daar gaan per klasse een paar koeien met hun eigenaar in. De eigenaren hebben nette kleding aan. Ze lopen een paar rondjes en de keuringsmeester vraagt ze dingen te doen. Na een tijdje hoor je wie de winnaar is. Super grappig om een keer te zien. Na het koeien kijken ben ik naar de stallen gegaan waar mijn baas en haar paarden waren. Ze vertelde mij dat Ze instructeur van de stal en haar dochter op dat moment de ring in gingen. Ik ben meteen gaan kijken. Ik ben er achter gekomen dat ze dus geen dressuur rijden. Ze rijden wat ze noemen hacking. Dit is hoe het ging: je zit met andere ruiters in een klasse. Dit kan tot wel 20 andere ruiters zijn. Je rijd met z'n allen rondjes door de arena. Als de jury je aanwijst moet je aan de kant wachten. Als de jury je niet aanwijst heb je pech en moet je de arena meteen weer verlaten. Iedereen die is aangewezen moet een voor een alleen een paar rondjes voor de jury rijden. Als iedereen is geweest kiest de jury welke prijs je hebt gewonnen. Er zijn geen dressuuroefeningen in te zien. Ik vind het een beetje een vreemde manier van wedstrijd rijden. Mijn baas haar dochter was eerste en de instructeur was tweede. Ik heb een tijdje bij de paarden gekeken en daarna ben ik wat gaan eten. Ik heb een ha burger met patat gegeten. Lekker standaard. Toen begon de avond show. Dit was in de go te arena waar ook de paarden waren. Het begon met een of andere wedstrijd voor jonge boeren. Heel grappig. Er waren 2 teams en ze moesten een parcours afleggen met dingen zoals een hek maken en een baal hooi afrollen. Wie als eerste aan de andere kant was had gewonnen. Daarna kwam er een show met een hond en schapen. De hond moest de schapen langs verschillende obstakels drijven. Super om te zien hoe goed zo'n hond naar zijn baas luistert! Daarna kwam er een spectaculaire show met motors, auto's en monstertrucs. Normaal houd ik daar niet van, maar dit was heel gaaf! Toen moest ik gaan om de trein te halen. Helaas heb ik het spectaculaire einde gemist. Gelukkig moest Colin de volgende avond 2 paarden voor mijn baas ophalen. Die waren klaar met hun wedstrijden. Ik ben meegegaan en we hebben samen de eindshow gezien. Het was de beste vuurwerkshow die ik ooit heb gezien! Ik heb een super leuke dag gehad op Ekka, maar op zulke dagen mis ik mijn familie en vrienden wel. Het was NOG leuker geweest als ik niet alleen was.

Woensdag 2 september

Vandaag ben ik naar Currumbin Wildlife geweest. Dit is een soort dierentuin met allemaal dieren die je in Australië kan vinden. Ik heb een super leuke dag gehad! Eindelijk heb ik een koala gezien! Nu nog een in het wild haha. Ik heb verschillende shows en voedersessies gezien. Ik heb gezien hoe de krokodillen werden gevoerd en de kassowari. De krokodillen waren enorm! Ik heb een vogelshow gezien en een schaapscheerdershow. De shows waren allebei her erg leuk. Aan het einde van de dag kon je een schaaltje halen. Daar kreeg je een soort melk achtig spul op en mocht je de wilde vogels voeren. Dit deden ze elke dag dus er waren heel veel vogels! Ik ben de naar even vergeten maar het leken op kleine papegaaien. Ze hadden super mooie kleuren. Dat was mijn dag in Currumbin.

verder gaat het met mij heel erg goed. Ik mis thuis natuurlijk wel, maar het is nog geen heimwee te noemen. Het werk is nog steeds elke dag hetzelfde 6 per week. Het begint wel te vervelen. Het scheelt dat de mensen heel erg aardig zijn en ik heb het hier goed voor mekaar. Elke dag wordt er voor mij gekookt en Colin neemt mij vaak mee naar leuke dingen in de buurt. Zo zijn we op een zondagavond naar het strand gegaan om naar de bongo trommels te luisteren. Ook was daar een vuurshow. Zoals het nu lijkt blijf ik hier tot eind oktober. 19 tot en met 25 oktober is hier ongeveer 2 uur vandaan de grootste rodeo van Australië. Daar wil ik heel graag heen dus tot die tijd is het handig om hier te blijven.

Ik denk dat jullie nu wel weten wat ik de laatste tijd heb gedaan. Ik probeer zo snel mogelijk weer een update te plaatsen.

ByeBye mensen!! Xxx

Reacties

Reacties

Bianca

Hey topper!
Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Je maakt dingen mee die je nooit zal vergeten, echt super!!
Hier mist iedereen je ook hoor!
Ik wil je nog veel plezier wensen en we spreken elkaar snel!!
Rustig aan en pas goed op jezelf!!
Liefs Bianca.

mama

he bah heb je verhaal alweer uit, ik heb hem verslonden haha. ik vind erg leuk zoals je het beschrijft, net of ik er een beetje bij ben.
ben blij dat je nog geen heimwee hebt en dat je volop geniet van je once in youre lifetime avontuur!
hou van je xxx

papa

hallo lieve schat,
heimwee is een groot woord, maar ik begin je steeds meer te missen.
maar het doet me erg goed dat je het zo naar je zin hebt.
martin is deze week begonnen op zijn nieuwe school.
hij lijkt het erg naar zijn zin te hebben.
en mama blijft maar afvallen. ik denk dat je haar straks niet meer herkent!!
met mij gaat ook alles goed, ben druk met de fietsen en mijn brommer.
als je Facebook hebt bekeken zul je zien hoe het al opschiet.
ik hoop dat je nog veel leuke dingen gaat zien en doen en niet vergeten om veel foto's te maken he.
lieve groetjes van papa
kusjesssss en in hou van je TOPPER.

TOT HORENS

oma

wat een mooi verhaal en wat maak je wat mee ik heb van je verhaal genoten wees vooral voorzichtig liefs van ons eneen dikke knuffel

Opa Piet

Lieve LAURA,
iK HEB JOUW BRIEF GELEZEN EN BEN ZEER ONDER DE INDRUK WAT JIJ IN EEN KORTE TIJD AL HEBT MEEGEMAAKT.
AL BIJNA NET ZOVEEL ALS IK IN MIJN HELE LEVEN.
JIJ DOET MEER LEVENSERVARING OP IN 10 MAAND DAN DE MEESTE MENSEN IN 10 JAAR.nATUURLIJK MIS JE ONS,WAT DENK JE HOE ERG OMA EN IK JE MISSEN?
MAAR OVER 10 MAANDEN HALEN WE ONZE SCHADE WEL WEER IN MET JOUW.
hEEL VEEL LIEFS VAN JE OPA!

jan Komdeur

Hey Laura leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Hier is ok alles okay 19 september beginnen de onderlinge wedstrijden weer op de manege. Veel plezier en succes en we w88 op je volgende blog. Een groet en een big hug van ons.

Herman Berens

Zo eindelijk even tijd gehad om de mooie avonturen te lezen die je beleeft. Prachtig zoals je je vermaakt en dat het erg goed gaat. ga vooral door met het schrijven van al je belevenissen. He Laura heel veel plezier geniet er van groetjes van ons allemaal.

Aileen

Super meid! Haha, was graag met je naar Ekka geweest ;p
Leuk om dit allemaal weer te lezen :) Nog even tot oktober, en hopelijk vind je dan een werkplek waar je wat meer en spannendere dingen mag doen ;)
Wel grappig dat die mensen geen dressuur springen of western doen, maar rondjes rijden haha xd Daarom konden we haar naam waarschijnlijk niet vinden op internet, want dat soort wedstrijden kennen we hier natuurlijk niet :p.

Nog veel plezier meid! Xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active