De avonturen van Laura

Week op Springbrook farm

Nou mensen mijn trainingsweek zit er op. Ik heb echt een geweldige week gehad! Super leuke mensen leren kennen en heel veel geleerd!

Maandag ochtend werden we opgehaald van ons hostel in Noosa. We gingen met de auto naar Gympie. Dit was ongeveer 2 uur rijden. In Gympie hebben we 2 andere mensen voor de trainingsweek opgehaald. Natsu en Jumpie uit Japan. Super aardige mensen! Vanaf Gympie gingen we verder naar Springbrook. Waar we nog 2 deelnemer leerden kennen. John en Jenny uit Engeland. De boerderij was echt super mooi en heel groot. Of nou ja ik vond het heel groot! Voor een Australische farm is het erg klein. Toen we waren aangekomen en onze spullen in de kamer hadden gezet gingen we wat papier werk in orde maken. Na het papierwerk kregen we een rondleiding over de boerderij. Dit deden we in een 4x4 auto. Super gaaf om zo hard over de weggetjes te crossen! Vervolgens kregen we een lesje motorrijden! Dat was echt super leuk! Aan het einde van de dag kregen we een heerlijk dinner van onze Italiaanse kok Enzo.

Dinsdag gingen we in de ochtend weer motorrijden. Dit keer gingen we de heuvels in! We gingen over smalle weggetjes door het hoge gras en berg op en af. Super spannend en super tof!! In de middag hebben we geleerd hóe we met een kettingzaag moesten werken.

Woensdag hebben we paard gereden. Bijna niemand kon paardrijden dus we hebben de hele ochtend gespendeerd opzadelen en borstelen. Was leuk om te doen. Vervolgens zijn we een rondje gaan rijden over de boerderij. Je kon mooi om je heen kijken en van de super mooie omgeving genieten! Na het paardrijden heb ik geleerd om met de bosmaaier te werken.

donderdag gingen we hekken maken. Dat was hard werken en het prikkeldraad werkte niet mee! Gelukkig hebben we dat alleen in de ochtend gedaan. In de middag gingen we een hek maken achter de schuur zodat er schapen in konden. De boerderij had geen schapen dus die gingen we ophalen van een andere boerderij. Toen we daar aankwamen kwam de boer naar na toe. Hij had denk ik wel 3 tanden in zijn mond, een vet bossie haar, blote benen vol met schrammen en gaten en een gescheurd T-shirt! Een echte single Australische boer die alleen om zijn schapen geeft hahaha hij was wel erg aardig. We hebben 3 ooien met 6 lammetjes gekocht.

vrijdag was alweer de laatste dag maar ook de beste dag! We gingen vee drijven! Eerst gingen we ter paard de gespeende kalven binnen halen. Super leuk om achter de kalven aan te gaan op je paard! Vervolgens gingen we de koeien halen. Ze stonden aan de andere kant van de boerderij dus we moesten een heel eind rijden. We gingen met onze paarden over super smalle berg weggetjes. Overal lagen losse stenen en we gingen stijl omhoog en stijl naar beneden. Ik vond het best eng want ik wist niet dat paarden zoo goed tegen een berg op kunnen klimmen :) ik ging samen met Jenny en onze begeleidster Maddy een stuk over de bergen rijden. Er was geen pad dus we moesten om de bomen heen.....ik heb bijna elke boom geraakt en mijn knieën zijn bont en blauw..... hahaha het was moeilijk om de bomen te ontwijken omdat we heel stijl omhoog gingen. Af en toe maakte mijn paard een sprongetje opzij om beter te lopen. Dan knalde ik weer met mijn knie tegen een boom XD We hebben alle koeien binnen gekregen en geteld. Vervolgens hebben we ze per motor weer naar buiten gebracht en hebben we de week afgesloten met een echte Australiër barbie! (Bbq)

Ik heb echt een super week gehad en ben de mensen van visitOz erg dankbaar voor alles wat ze voor mij hebben gedaan!

ze hebben onder andere een super leuke job voor mij gevonden waar ik nu naar onderweg ben. Het is een soort manege in Nerang. Een half uurtje van de gold coast! Ik ga voor de paarden zorgen en mag waarschijnlijk paardrijden geven aan kleine kinderen en ze begeleiden tijdens buitenritjes. Ook mag ik in mijn vrije tijd paardrijden wanneer ik wil! Klink als mijn perfecte job! Ik heb met mijn baas gesproken via de telefoon en ze klinkt super aardig!

ik moet nu stoppen want ik ben bijnabij het station waar ik mijn baas ga ontmoeten! Waarschijnlijk pas ik dit verhaal nog wel een keer aan want ik ben de helft vergeten ^^

Bye xx

Reacties

Reacties

Frieda

Hé zeker een job voor jou?

papa

ik weer hoor, de stoere papa, krijg tranen in mijn ogen tijdens het lezen.
ik ben zoooo blij voor je dat tot nu toe alles zo goed verloopt en dat je ook nog op een plek komt waar je volgens mijn "bijna" thuis hoort.
maar dat is een grapje hoor, je hoort maar op een plek thuis!!!!!

Annet

Super leuk om je enthousiaste verhalen te lezen!

Jodie

Dat klink als een vet leuke week!! Je bent dus al goed in geburgert hahah! En je hoeft paard rijden dus niet te missen!! Heel veel plezier skattie!!

Xxx jodiee

oma

harstikke blij met die positieve verhalen ,ben wel blij dat je nu op je plekje bent en hoop dat je het goed kan vinden met je nieuw thuis veel kusjes van opa en oma

Aileen

Wouw lau dat klinkt super tof!! Kom zo ook daar heen haha ;p
Ook idd perfecte job voor jou ! :)
Succes daarzo meid! Xxx

Herman Berens

Nou Laura , spannend ga vooral verder met de verhalen mooi avontuur . He heel veel succes we wachten op de volgende verhalen. Toppie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active