De avonturen van Laura

Lange, lange reis

Als eerste:ik had dit verhaal al getypt maar ik kan het nu pas plaatsen.

Oké Ik heb al vaak gevlogen, maar wauw wat een vliegtuig is dit! Bij de gate op Schiphol werden de zones van het vliegtuig1 voor 1 ongeroepen. Ik mocht als laatste naar binnen en zat bijna vooraan in het vliegtuig aan het raam. Een heel mooi plekje natuurlijk aan het raam, maar wel super lastig als je nodig moet plassen en de 2 mannen naast je liggen te slapen! Maar ja, eenmaal in mijn stoel zie ik in de stoel voor mij een soort grote tablet en een soort PSP. Blijkt dat je gewoon meer dan 500 films en televisieseries kan kijken. Gratis! Ook zaten er op 3 plekken aan de buitenkant van het vliegtuig camera's. Dit beeld kon je ook bekijken op het scherm. Elk muziek album dat je maar kan verzinnen stond in het scherm en ook deze kon ik allemaal gratis luisteren! Ook had ik keuze uit een hele hoop games die ik kon spelen. Mooi dacht ik! Toen kwam de stewardess langs en kregen we allemaal een kussen, deken, koptelefoon en een heerlijk warm doekje voor je handen. Na een poosje in het vliegtuig te hebben gezeten kregen we een keuze uit twee hoofdgerechten. Kip of lam. Ik koos voor de kip en kreeg een compleet menu met groente, aardappels, vlees, toetje en drinken. Het was erg lekker! De hele tijd kwamen er stewardessen langs om te vragen of ik nog wat te drinken wou. Ook dit was allemaal gratis! Toen ik na dik 6 uur vliegen in Dubai aankwam kon ik meteen doorlopen van de ene gate naar de andere. Voor mijn koffer werd gezorgd. Ik moest 2 uur wachten in Dubai. Er zat een super schattig meisje naast mij die op een gegeven moment bij mij op schoot zat en de grootste verhalen vertelde. Ik kon er alleen niks van verstaan :-) Na een poosje wachten kon ik weer in het vliegtuig. Dit keer richting Petrh. Omdat het zo'n lange vlucht was(10uur!!) kreeg ik ontbijt en lunch. Ook dit was weer super uitgebreid en erg lekker. Uiteindelijk zijn we geland en moest ik door de douane. Dit duurde best lang omdat Australië behoorlijk streng is. Gelukkig kon ik nadat er een hond aan mij en mijn tas had gesnuffeld doorlopen. Toen ben ik met de bus van de international terminal naar de domesticatie terminal gebracht. Hier zit ik inmiddels nog steeds te wachten op mijn vliegtuig. Over 2 uur mag ik instappen. Het is hier dan 22:50 uur. Dan leg ik het laatste stuk van mijn reis door de lucht af. Van Perth naar Brisbane. Dit is ook nog eens 5 uur vliegen. Ik ben van plan om maar gewoon te gaan slapen. Als alles volgens plan gaat kom ik morgen ochtend om 05:30 uur aan in Brisbane. In Nederland is het dan 19:30 uur. Welterusten!!

Update 03-07-2015

Het laatste vliegtuig was een stuk kleiner en minder luxe, maar nog steeds erg comfortabel. Ook dit vliegtuig had een tv. De reis leek niet lang te duren want ik heb het grootste deel geslapen. Toen ik was geland hoefde ik niet meer door de douane omdat ik dit in Perth al had gedaan. Ik zocht de bus op en ging van de domesticatie terminal naar de international terminal. Hier zou ik worden opgehaald. Na een poosje wachten kwam Er er aan. Een aardige man! We moesten nog even wachten op iemand anders. Even later kwam Alex aan. Met hem zou ik de 4 dagen in Noosa verblijven. Toen Alex er was zijn we met een bus. Naar een station gebracht waar we verder gingen met een klein busje. Dit busje bracht ons naar het Halse Lodge Hostel. Het is een erg mooi backpackers hostel. Het is niet luxe maar alles is aanwezig. Je kan hier ook lekker en goedkoop eten. En het is op 2 minuten lopen van het mooiste strand van Queensland (Noosa main beach). Ik had echt een enorme jetlag en ben om 19:00 uur naar bed gegaan.

Het was een heel stuk reizen, maar tot nu toe was het zeker de moeite waard!

Reacties

Reacties

mama

wat heb je dit mooi omschreven, wat een goed idee om zo'n blog bij te houden.
hvj XXX

Aileen

Aah leukk :) Ik ben benieuwd wanneer je je volgende verhaal schrijft! :D xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active