De avonturen van Laura

Op naar huis!

Ik ben inmiddels alweer een week thuis, maar ik heb nog niet verteld hoe we onze laatste paar dagen in IJsland hebben doorgebracht.

Maandag 20 augustus gingen we dan eindelijk weg van de boerderij. De bus vertrok om 10:15 uur vanuit Akureyri. Het plan was om 9:30 uur te vertrekken zodat we ruim op tijd waren. Guusje en ik waren al klaar, maar de rest nog niet. Uiteindelijk zaten we om 9:50 uur in de auto en hadden we behoorlijk wat stress. Gelukkig hebben we de bus gewoon gehaald. Het afscheid nemen ging ons best makkelijk af. De andere meiden op de boerderij waren aardig en we veel lol met ze gehad, maar we zijn blij dat we weg gaan van de boerderij. Het afscheid van Benni en þórdís verraste mij een beetje omdat ze ons heel oprecht bedankten voor onze hulp. Dat was best fijn om te horen. De busreis naar Reykjavik duurde 6,5 uur. Toen moesten we nog 10 minuten met een andere bus naar het air B&B. Toen we uit de bus stapten waren we een omringd door flatgebouwen en beton. Het zag er allemaal een beetje achterstallig uit dus we ware een beetje bang waar we terecht zouden komen. Gelukkig hebben we een heel fijn appartement met een eigen keuken en badkamer.

Dinsdag hebben we eerst lekker lang in bed gelegen en rustig aan gedaan. Na het middageten zijn we naar een zwembad gegaan. Er waren 4 hottubs en 2 grote verwarmde zwembaden. Het was echt heerlijk en we hebben even lekker kunnen bijkomen van het harde werken op de boerderij. Daarna hebben we wat boodschappen gehaald en hebben we lekker gekookt met verse groente, want dat was veel te lang geleden!

Woensdag zijn we met de bus naar Reykjavik gegaan. Daar hebben we wat souvenirs gekocht en gewoon lekker rondgelopen. W hebben gezellig op een terrasje gezeten met warme chocolademelk en een koekjes proeverij. Het was heel lekker weer! Het was een leuke laatste dag in IJsland.

Donderdag was het dan eindelijk tijd om naar huis te gaan. De man van het air B&B kon ons naar het busstation brengen, maar dan wel al om 5:30 uur. Dat vonden wij geen probleem. Zo waren we in ieder geval op tijd op het vliegveld. Het vliegveld in Reykjavik was best klein totdat we door de douane kwamen. Daarachter was een compleet winkelcentrum. Gelukkig ging het wachten snel en konden we in het vliegtuig. We hadden een tussenstop van 2 uur in Kopenhagen. Daar hebben we even lekker wat gegeten en toen konden we in het vliegtuig richting Schiphol. Eenmaal daar aangekomen moesten we erg lang wachten op onze bagage, maar dat bleek maar goed ook, want de familie stond bij een gate bij de vertrekhallen te wachten. Zo hadden ze nog even tijd om naar de goede gate te lopen! Gelukkig waren ze er op tijd. Toen ik door de deur liep bleken opa, oma en Martin ook mee te zijn (ze hadden gezegd dat ze er niet waren) dus dat was een leuke verrassing. Na ongeveer een uur zoeken hadden we eindelijk de juiste uitgang van Schiphol gevonden en konden we naar huis!

Ik heb een erg leuke en leerzame stage gehad. Guusje en ik hebben veel lol gehad en dan vooral om onze eigen onhandigheid af en toe! We hebben keihard gewerkt en dat voelde goed. De accommodatie en de gastvrijheid van de familie had stukken beter gekund, maar in totaal was het een geweldige ervaring waar ik veel van heb geleerd!

Herman Berens

Goed om te lezen dat je een fijne stage heb gehad. Leuke verhalen. Fijn dat je weer veilig terug in Nederland bent.

Oma

Weer een mooi verhaal en ik kan alleen maar zeggen.blij dat je weer thuis bent