De avonturen van Laura

Leuk bezoek!

Woensdag zijn Guusje haar ouders em broer aangekomen in IJsland. Donderdagavond kwamen ze ons ophalen van de boerderij en zijn we samen naar de hottub aan zee gegaan. Het was heel fijn om even over alle dingen te kunnen praten. Toen we in de hottub zaten, zagen we bruinvissen zwemmen! Ze zwommen op een paar meter afstand van de hottub en ze bleven daar een poos rondzwemmen. Dat was heel bijzonder om te zien! Na de hottub zijn we met zijn allen naar Akureyri gegaan en hebben we daar wat gedronken.

Vrijdag waren we vrij en hebben we de hele dag met Guusje haar familie doorgebracht. Eerst gingen we naar Godafoss. Het was een super grote en mooie waterval waar we een poos hebben rondgelopen en wat mooie foto's hebben gemaakt. Daarna zijn we richting en rondom Myvattn gereden. Het was daar echt super mooi! Heel veel kristalheldere meertjes en grote kraters. We zijn ook nog langs Gullfoss gereden. Ook een waterval. Wat het extra bijzonder maakte was de super heldere regenboog die boven de waterval hing. Onderweg gingen we lekker picknicken en aan het einde van de dag hebben we fish and chips gegeten in Akureyri. Het was een heerlijke ontspannen dag!

Zaterdagochtend moesten we eerst melken en de schuur vegen. Halverwege het vegen kwamen Pórdís en Anna Guusje en mij halen om hekken te gaan maken. Het was heerlijk weer dus we waren blij dat we een keer iets anders konden doen. Na de lunch en tijdens het avondmelken hebben we ook aan de hekken gewerkt. Toen ik zo met die hekken bezig was moest ik steeds aan Australië denken. Het ging hier ongeveer hetzelfde als daar met dezelfde gereedschappen. Toen we klaar waren kwam Guusje haar vader ons halen. We hebben lekkere kipsalade gegeten in het hostel (eindelijk salade!). We hebben in het hostel geslapen. Het was echt heerlijk om in een schone omgeving te zijn. We hebben uitgebreid gedoucht en konden heerlijk slapen! Het was zo fijn om even in een andere en schone omgeving te zijn!

Zondag hebben we een heerlijk ontbijt gehad in het hostel! Na het ontbijt zijn we naar Hauganes en Dalvik gereden. We wilden graag met een boot naar een eilandje, maar de boot ging niet. Toen zijn we teruggereden naar Hauganes en hebben we wat gedronken bij de bierspa. Om 16:00 uur moesten we terug naar de boerderij om te melken. Na het melken gingen we weer naar het hostel, want we mochten nog een nachtje blijven slapen. We gingen bij Hamburgerfabrik eten. Het was echt super lekker! Daarna hebben we uitgebreid gedoucht en Netflix gekeken in onze space kabine. Het is een heel bijzonder hostel waar iedereen in een kabine slaapt met blacklights. Heel bijzonder!!

Maandag waren we weer vrij we zijn met zijn allen naar Husavik gereden vanaf daar gingen we op een whales and sails. We gingen op een traditioneel IJslandse zeilboot om walvissen te spotten. Het was heel bijzonder! We hebben 4 bultrug walvissen gezien waarvan 1 een beetje lag te slapen. Die konden we dus goed bekijken. Op de terugweg naar de haven zetten ze de motor uit en de zeilen op. Toen hebben we een stuk gezeild. We zijn 3 uur op zee geweest. Het was echt geweldig! Toen we terug waren in Akureyri zijn we naar een restaurant gegaan waar we heerlijke pizza hebben gegeten. Daarna hebben we afscheid genomen van Frank, Leon en Teun. Ze gaan morgenochtend weer richting huis.

Ik heb echt genoten van de tijd die we met hen hebben doorgebracht. Het weer was ook echt heel goed. Het voelde gewoon een beetje als vakantie. We zijn even opgeladen voor de laatste paar dagen op de boerderij. Heerlijk!