De avonturen van Laura

Een echte boerin!

We zijn inmiddels alweer 2 weken verder dus volgens mij is het wel weer tijd voor een update. Jeetje wat gaat de tijd snel!

Maandag 23 juli

Vandaag mocht ik op een soort van trekker tijden om hooi aan de stieren te geven. Het was best moeilijk, want dat ding draait op een hele andere plek dan een auto. Het was ook moeilijk om de grijparm te besturen, want dat ding was erg gevoelig. Ik voelde me best stoer dat ik op dat ding mocht rijden haha! Na de lunch mochten we mee paardrijden. Dat was echt super leuk en compleet anders op zo'n IJslander! Het zat best lekker, maar het was wel weer wennen om op een paard te zitten . Mijn kont doet al pijn en ik heb een blaar op m'n vinger, maar het was het meer dan waard! Heerlijk om paard te rijden in deze geweldige omgeving!

Vrijdag 27 juli

Er was mooi weer voorspeld voor vandaag. Benni en pórdìs hebben ons daarom vrij gegeven. We zijn met z'n allen een roadtrip gaan maken. Ik, Guusje, Anna-Lena, Anna-Maria en Emma. We vertrokken om 9:30 uur richting Laufòs. Dat was een dorpje met huisjes waar gras op groeide. Toen we aankwamen bleek dat we moesten betalen om naar binnen te gaan. Dat hebben we niet gedaan, want je kon de huisjes ook vanaf de weg zien. Ze waren erg schattig. Onze volgende stop was Husavik. Anna-Maria en Anna-Lena gingen mee met een whale watching tour dus wij hadden 3 uur de tijd. We hebben fish and chips gegeten en door het dorpje gewandeld, winkeltjes bezocht en vooral van het weer genoten. Het was een leuk dorpje met vrolijke huisjes. Na Husavik zijn we naar Hverir gegaan. Een plek waar damp uit de grond kwam wat heel erg stonk. We zijn daar maar heel even geweest omdat de stank niet te harden was! Daarna zijn we doorgereden naar een kratermeer Leirhnjukur. Het was erg groot en indrukwekkend. Onze volgende stop was een grot in Grjotagja. Op de foto's op google leek het heet spectaculair, maar in het echt viel het tegen. Het was erg klein, maar toch leuk om te zien. Onze laatste stop was Aldeyarfoss. Een hele mooie waterval. Het was nog een avontuur om bij de waterval te komen. De weg was alleen begaanbaar voor 4x4 auto's. Gelukkig ook geen probleem voor onze auto. Het was super stijl en krappe bochten. Toen we eenmaal bij de parkeerplaats waren moesten we nog een stukje lopen naar de waterval. We hebben flink wat foto's gemaakt en zijn toen weer richting de boerderij gereden. We waren rond 21:30 uur weer terug. Het was een super gezellige dag en we hebben veel mooie dingen gezien. Het weer was ook eindelijk echt goed!

Ik begin het werken steeds makkelijker te vinden en het gaat dan ook steeds sneller. Ik voel me wel echt op en top boerin als ik met koeienstront op m'n kleren en hooi in mijn haar door de schuur loop! We mogen vaak mee paardrijden en we leren zelfs de koeien al kennen. Ik heb het nog prima naar mijn zin!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active