De avonturen van Laura

Onze eerste vrije dag

Vandaag hadden we een vrije dag. Benni, Pórdís en de kinderen zijn gisteravond laat thuis gekomen dus die hebben we vanochtend ontmoet. Benni leek gelijk erg aardig en grappig. Pórdís weet ik nog niet zo goed. Ze kijkt erg boos, maar kwam wel aardig over. Omdat we vrij waren zijn Guusje en ik met Anna-Maria ben Anna-Lena mee gegaan op een rondrit. We gingen als eerste naar een vissersdorpje dat bekend is van de vangst van haringen. Het dorpje stelde niet zo veel voor. Er was een Haringmuseum. Daar hebben we even snel gekeken, maar dat leek erg saai dus we zijn niet naar binnen gegaan. Onze tweede stop was een zwembad met vlak naast de zee. Je had dus een erg mooi uitzicht over de zee terwijl je in het zwembad zat. Het was heel fijn! Onze laatste stop was een grote rots in het water met gaten erin. De rots leek op een neushoorn. Bij de rots was een strandje waar vaak zeehonden komen. Toen wij er waren, waren er geen zeehonden. We liepen een beetje teleurgesteld maar de auto toen we mensen zagen lopen op een strandje verderop. Wij daar heen en ja hoor! Super veel zeehonden op het strand en in het water. In totaal wel meer dan 50! We hebben even staan kijken en zijn toen teruggegaan naar de auto. Het was nog 2,5 uur rijden naar Akureyri. Daar hebben we wat gegeten en zijn toen terug naar de boerderij gegaan. We waren rond 22:30 uur terug. Het was een super gezellige dag! De regen en de mist zorgden ervoor dat het uitzicht niet heel duidelijk was,naar het was nog steeds erg mooi!