De avonturen van Laura

Golden Circle

Vanochtend werden we om kwart over 8 opgehaald bij ons hostel door een man van de Europcar. Hij bracht ons met onze huurauto naar het hoofdkantoor van Europcar. Hier moesten we wat papieren invullen en hebben we een extra verzekering afgesloten voor de zekerheid. Na wat uitleg over reizen in IJsland konden we op weg in onze mooie spierwitte Toyota Aygo. Het eerste punt op onze route was Kerid. Dit was een super mooie krater met helder blauw water erin. Het uitzicht was echt spectaculair en je kon er geweldig mooi wandelen!. De tweede stop op onze route was Skáholt. Dit was een soort van bijbels dorpje ofzo met een mooie kerk. Het stelde niet zoveel voor, maar het uitzicht was mooi en ze hadden heerlijke koffie en Skyr taart. Even plassen en hup weer in de auto. Op naar Flúòir waar de Secret Lagoon was. Wij snel onze bikini aangetrokken en hebben we even heerlijk gedobberd in de natuurlijke hotspring. We moesten in een bepaald gedeelte blijven, want daar buiten was het water 100 graden! Na het dobberen gingen we weer verder. Onze volgende stop was Faxi. Hier was een super brede waterval. Echt het heel erg mooi! Hier hebben we een poos rondgelopen en hebben we onze ogen uitgekeken. De volgende stop was Gullfoss Falls. Dit was een nog grotere en hogere waterval dan die in Faxi en echt spectaculair! We hebben hier ook een poos rondgelopen en hebben toen onze weg vervolgt naar Geysir. Hier was een hele grote plek met allemaal geisers. Het water kookte overal en er kwam rook en water uit de grond borrelen. Er was 1 hele grote geiser die om de paar minuten een enorme straal water de lucht in spoot. Dat was echt bijzonder! Toen we daar rondliepen hebben we een paar keer tegen elkaar gezegd dat het leek alsof de grond elke moment open kon barsten. Het was echt heel apart en erg mooi om te zien!het enige nadeel was dat het er echt heel erg stonk! Alsof iemand rotte eieren had gegeten en voor ons liep te ruften. Gelukkig was dat niet zo. Het was gewoon de zwavelgeur die uit de grond omhoog kwam.Er stond nog 1 punt op onze route en dat was Pingvellir. Dit was een national park. We zijn hier niet gestopt, maar we zijn er met de auto door gereden. Het was echt super mooi! Vanuit het National Park zijn we terug gereden naar het hostel, maar voordat we daar aankwamen hebben we nog een typisch IJslandse hotdog gegeten en die smaakte verrassend goed!

Ondanks dat het bijna de hele dag heeft geregend het het heel erg bewolkt was hebben we echt een super leuke dag gehad! We hebben onze ogen uitgekeken en op het laatst werden we het zat dat we zo vaak tegen elkaar zeiden hoe mooi het uitzicht wel niet was! We zijn erg blij dat we een auto hebben gehuurd en niet met een bustour mee zij gegaan. We konden alles nu op onze site eigen tempo doen en stoppen op alle mooie plekjes. Nogmaals: het was een geweldige dag!

Morgenochtend moeten we voor half 9 de auto weer inleveren en uitchecken bij het hostel. Dan gaan we door naar een kamer die we hebben geregeld via Air B&B. Hier zullen we nog 1 nacht doorbrengen voordat we de bus naar Akureyri nemen.