De avonturen van Laura

Daar zijn we dan

Mama, Martin en oma hebben mij gisten naar Schiphol gebracht. Daar was guusje al met haar afscheidscomité. Na doei te hebben gezegd tegen iedereen moeten we door de douane. Ik kwam daar zonder problemen doorheen, maar voor Guusje was dat anders. Ze werd uitgebreid gefouilleerd en haar tassen werden grondig doorzocht. Gelukkig was er niks aan de hand en konden we gewoon doorlopen. Om half 2 vertrok ons vliegtuig naar Oslo. Daar aangekomen zochten we de borden af naar onze vlucht om te kijken naar welke gate we moesten. Er stonden heel veel vluchten op, maar niet die van ons. Wij naar de servicebalie, maar volgens de mevrouw stond onze vlucht echt wel op het bord. Wij nog een keer kijken en ja hoor. Hij stond er ineens tussen.

Na bijna een uur vertraging konden we boarden voor onze vlucht naar Reykjavik. Daar aangekomen gingen we onze bagage halen. Mijn tas kwam gelijk op de band rollen, maar Guusje moest weer moeilijk doen. Haar tas was weg. Wij overal zoeken en vragen en uiteindelijk hebben we heb gevonden. Hij lag op een afgelegen plakje voor vreemde bagage. Gelukkig was hij wel in Reykjavik aangekomen. Toen we onze tassen hadden gingen we de bus regelen. We hoefden maar een half uurtje te wachten. Toen bracht de bus ons naar Reykjavik. Vanuit daar moesten we overstappen op een andere bus die ons naar het hostel bracht. Oja, toen we aankwamen was het 11 graden en regende het. Ook is het hier 2 uur eerder dan in Nederland.

Bij het hostel aangekomen dacht de mevrouw van de receptie dat de kamer dubbel geboekt was. Na nagevraagd te hebben aan haar collega bleek dat gelukkig niet waar en kregen we de sleutel. Het hostel is erg netjes. Er zijn 2 keukens en meerdere badkamers. Er zijn leuke zitplekken en er hangt een gezellige sfeer. Na even rondgekeken te hebben zijn we gaan slapen.

Vanochtend kregen we opeens een mailtje van ons stagebedrijf. Ze waren helemaal vergeten ze zij op vakantie zijn als wij aankomen. Ze zeiden dat we langer door IJsland konden reizen als we dat wilden, maar een vriend kon ons eventueel ook ophalen zodat we in hun huis konden verblijven. Wij vonden alles een beetje onduidelijk en hadden lichtelijke stress omdat wij geen geld hebben om een extra week rond te trekken door het dure IJsland. We hebben met de telefoon in het hostel gebeld naar het stagebedrijf om alles op te helderen. Gelukkig was er geen reden tot stress. We worden op de afgesproken datum opgehaald door iemand die nu voor de boerderij zorgt. Zij kan ons rondleiden en dingen laten zien zodat we al kunnen beginnen op de boerderij.

Verder zijn we vandaag naar het centrum van Reykjavik gelopen. Het was ongeveer 3 kwartier lopen en op de heenweg was het erg grijs en mistig. Op een gegeven moment zagen we de zee. Daar hebben we even van het uitzicht genoten. Na een poosje in het centrum te hebben gelopen zijn we naar een walvis museum gegaan. Hier waren alle walvissen te zien die rondom IJsland leven. Ze waren op ware grootte. Het was best leuk, maar er was niet heel veel te doen. Toen zijn we weer terug gelopen naar het centrum en hebben we nog wat winkeltjes bezocht. Toen zijn we langs de zee weer richting het hostel gelopen. Het weer was inmiddels opgeklaard en we konden ineens een stuk verder kijken. Nu was het uitzicht ineens 10 keer mooier. Eenmaal terug in het hostel hebben we gegeten en gedoucht. Nu zitten we nog even in de zitplek en straks gaan we lekker slapen.

We hebben een auto gehuurd voor morgen. We hebben net een route uitgestippeld dus morgen gaan we lekker touren. We hebben er zin in!

Lian van Gijs

Ohh!! Dat is een lekker begin! Gelukkig zijn jullie met 2! Have fun :)

Herman Berens

Laura,
Prachtig verhaal.
Heel veel plezier en zorg goed voor jezelf. Ga vooral door met het schrijven van mooie belevenissen. ??

Melissa

Hee Laura,
Wat leuk dat je weer aan het reizen bent! Heel veel plezier daar :D

mama

ooh ik zie het gezicht van Guusje al helemaal voor me :)
vind het heerlijk om je verhalen te lezen!

hou van je <3 Mama

oma

wat weer een fantasties verhaal,wel even spannend maar gelukkig is alles goed gekomen,doe voorzichtig en genieten liefs van ons ook voor guusje

Marin

Leuk om te lezen! Veel plezier met zn tweeën :)