De avonturen van Laura

Weekendjes weg, roadtrip en "cattle work"

Hallo allemaal!

Het is wel weer tijd voor een update, want ik heb weer behoorijk wat dingen gedaan haha.

Maandag 15 februari:

Ik heb een super weekend gehad! Vrijdag ochtend zijn Belinda, ik en de kids vertrokken richting een cattle station wat Liam en Belinda leasen. (Ze bezitten en leasen in totaal ongeveer 10 cattle stations in Queensland) Liam en Trumby waren daar al met Liam zijn broer. Het was bijna 4 uur rijden naar Blennum (De naam van de station). Het dichtstbijzijnde dorpje heet Surat. Blennum is een super mooie boerderij! Alles is er groen en open. Eenmaal aangekomen gingen we de spullen uit de auto laden en ging ik mijn swag (soort slaapzak) uitrollen. Mijn eerst keer slapen in een swag! Daarna gingen we naar het huis van de eigenaar om met z'n allen te eten. De eigenaar en zijn vrouw en baby van 11 weken, Liam zijn broer met vrouw en 2 kinderen, Liam, Belinda, William, Abigail, Trumby en ikzelf. Het was een erg gezellige avond met super leuke mensen! Toen we terug waren in het huisje ging ik naar bed. Ik kon de sterren zien vanuit mijn swag! Zaterdag ochtend en middag heb ik bij het huisje rond gehangen. Ik was alleen en het was heerlijk rustig en het uitzicht was prachtig! In de namiddag mocht ik met Liam en Trumby mee fencing(alles wat met hekken te maken heeft, in dit geval een hek repareren). Dat was super leuk! Daarna gaf Liam ons een rondleiding over Blennum. Het was supermooi! We hebben 100den kangoeroes gezien en een super mooie zonsondergang! Zondag ochtend ben ik om 5 uur opgestaan om te gaan wandelen met Liam. We hebben lekker gewandeld en de zonsopkomst gezien! Al met al was het een super weekend!

Maandag 29 februari:

Vandaag terug gekomen van alweer een weekendje weg! Dit keer gingen Belinda en ik met de kids op bezoek bij Liam zijn ouders in Dalby. Dalby ligt ongeveer 400km richting Brisbane. Liam zijn 2 schoonzussen Sarah en Georgie waren er ook met hun kinderen. Het waren allemaal super leuke mensen en ik voelde me erg thuis. Op zaterdag heb ik met Liam zijn moeder op alle kinderen gepast. Het waren er 4 en het was behoorlijk druk! Ik heb het meeste op Peggy van bijna 1 gepast. Haar eten geven, in bad doen en naar bed brengen. Ik vond het erg leuk en Peggy vond mij geloof ik wel aardig. Op zondag heb ik even gewinkeld. Ik heb cadeautjes voor Abigail gekocht, want ze is donderdag jarig. Dan wordt ze 2 jaar. Voor de rest was het een super leuk weekend met super leuke mensen!

Donderdag 3 maart:

Vandaag was Abigail haar verjaardag. Ze was super blij met mijn cadeautjes! Ik heb haar een maxicosi voor haar pop gegeven en een boekje van Peppa Pig. We zijn naar het dorp gegaan en op de schommels gespeeld.

Zaterdag 5 maart:

Ik ben vandaag met Trumby naar een andere boerderij van Liam geweest. We moesten een u te met spullen afleveren en een andere ute weer mee terug nemen. Eventjes van ute geruild dus. De boerderij was 341 km verderop en ongeveer 5 uur rijden met stops. We moesten natuurlijk ook nog weer terug en dat was dus weer 341 km! Eigenlijk hebben we door half Europa gereden om van auto te ruilen.... we hebben een erg gezellige roadtrip gehad!

Donderdag 10 maart:

Vandaag ging de wekker om 04:55 uur. Ik mocht LiamTrumby en Angus helpen in de yards. Eerst gingen we het vee in een ander pen drijven. Er was 1 koe die probeerde aan te vallen dus dat was een beetje eng! We gingen alle koeien testen of ze drachtig waren. Toen we daar mee klaar waren gingen we naar het huis voor smoko (koffiepauze). Na smoko ben ik met Trumby in de veewagen gegaan om wat koeien met hun kalf naar een andere paddock te brengen. Toen we er weer waren ging ik op de quad en Angus op de motor om vee van de ene naar de andere paddock te drijven. Dat was erg gaaf! Op de quad rijden en zorgen dat het vee bij elkaar blijft en de juiste kant op gaat. Dat viel nog niet mee, maar alles ging goed! Toen het vee in de juiste paddock was, stopte de quad er mee en moest ik wachten op Liam. Hij heeft mij met de ute terug naar het huis gesleept. Toen was het lunch tijd. Na de lunch heb ik wat met Abigail gespeeld en bladeren geharkt. Rond 17:00 uur mocht ik met de ute op zoek gaan naar Liam, Turmby en Angus. Die waren weer aan het vee drijven. Ik mocht ze volgen met de ute en heb onderweg nog 2 troggen schoongemaakt. Ik heb een super leuke dag gehad! Dinsdag en woensdag middag had ik ook al meegeholpen in de yards. Ik mocht zelf de kalfjes brandmerken en oormerken. Dat was ook erg gaaf!

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Ik heb inmiddels nog maar een paar weken te gaan en dan ben ik weer thuis. Ik heb erg zin om weer naar huis te gaan, maar zal het hier zeker gaan missen! Oh ja ik zet weer foto's op Facebook!

Tot de volgende keer maar weer!

Ps mijn vorige verhaal had meer dan 400 views! Is er iemand die mijn verhaal elke dag een paar keer opnieuw leest of zijn er echt zo veel mensen die mij volgen?? Haha

Reacties

Reacties

mama

tjonge jonge, wat beleef jij toch prachtige dingen, ben erg blij met je blog. Zo heb ik het gevoel dat ik daar bij je ben.
Prachtig toch zoveel viewers, mensen vinden het leuk om je verhaal te lezen.
tot over 33 dagen haha,
hou van je,
mama xx

opa piet

Wat weereen prachtig verhaal!Als je weer thuis bent moet je mij nog heel veel engelse woorden vertalen;ik weet niet wat ute .betekend.
Ik wens je nog veel plezier de laatste maand,en verlang ernaar jouw weer te zien.Veel liefs en kusjes doei!

oma

alweer zo,n mooi ver haal als je aan het lezen bent beleef je het gewoon mee en wat is het fijn dat je overal mee naar toe mag.ik wens je nog een fijne tijd toe. maar kan niet wachten dat ik je weer een knuffel kan geven kus xxxx

papa

schitterend om te lezen en ooo wat ben ik stiekem jaloers op jou.
maar natuurlijk gun ik je het om zo te genieten.
zo te lezen heb je er heel wat familie bij gekregen ook nog.
ik denk dat we er zelf toch ook maar eens een keertje heen moeten gaan want wat jij daar allemaal mee maakt is toch geweldig.
had ik vroeger ook maar de stoute schoenen aan gedaan en was er ook heen gegaan, maar wie weet ooit nog eens als we gepensioneerd zijn.
maar dat duurt nog jaaaaaaren.
kusjes en blijf genieten zolang het nog kan.
hou ontzettend veel van je.
papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active