De avonturen van Laura

QLD showhorse of the year 2015

Nou mensen Ik heb weer wat beleefd! Donderdag 1 oktober ging mijn wekker om 3:30 uur om vervolgens de paarden te gaan voeren. Nadat de paarden hadden gebeten gingen we ze klaarmaken om op de trailer te gaan. Niks nieuws voor mij want dit doe ik altijd als Toni naar een show gaat. Dit keer was het een beetje anders want ook mijn koffers stonden klaar! Ik mocht mee!! We vertrokken rond 5:20 uur en kwamen rond 8 uur aan in Caboolture. Als eerste moest ik alle 9 stallen vullen met zaagsel zodat de paarden er in konden. Terwijl ik dat aan het doen was, was de rest alles aan uitpakken en de bedden in orde aan het maken. Ik sliep op een stretcher in de paarden trailer onder de zadels haha. Toen alles was uitgepakt ging iedereen hun paarden rijden en zorgde ik dat de stallen er netjes bij lagen. De volgende ochtend (vrijdag) stond ik al om6 uur een pony te longeren. Ik moest haar een uur lang longeren. Diezelfde ochtend heb Ik nog 2 paarden gelongeerd. Ik heb de ochtend dus bijna 3 uur staan longeren. In de middag hadden 2 van de ruiters hun show. Ik mocht mee naar het wedstrijd terrein om te kijken. Het terrein was een groot grasveld zonder bomen. Het was 35 graden geen wind en geen wolken. Gelukkig had ik mijn zonnebrand meegenomen ^^ het duurde ongeveer 2,5 uur voordat ze klaar waren met alle klasses. Daarna gingen we terug naar waar wij kampeerden. Ik heb geholpen om de paarden te wassen. De volgende dag (zaterdag) begon ik om 5 uur met het voeren en de poep uit de stallen halen. Vervolgens waren er de hele dag door klasses waar onze paarden aan meededen. We moesten dus de hele tijd paarden wassen, vlechten, make-up aanbrengen (ja de paarden krijgen make-up op) en zorgen dat ze op tijd in de ring waren. Die avond had Kirsty haar klasse in de grote arena. We hebben met zijn allen gekeken. De volgende dag (zondag) stond ik weer om 6 uur te longeren. Ik heb weer de hele dag geholpen met de paarden klaarmaken en zorgen dat de stallen netjes blijven. Die avond was het toppunt van de hele week! Er was namelijk de shetland steeplechase! Dustin deed hier aan mee met een shetlander van Jan. Zijn race naam was White Caviar! Dustin en White Caviar waren super goed! Ze zijn eerste geworden! Het was echt super grappig om te zien! De volgende dag (maandag) hadden 3 ruiters nog een onderklasse in de ochtend en daarna begonnen we met inpakken en de stallen uitmesten. Rond 14:45 uur zaten we in de auto op de terugweg. Rond 17:00 uur waren we weer terug. We gingen de paarden op stal zetten en alles weer uitpakken. Het was 5 dagen hard werken. Elke dag om 6 uur beginnen en om 20:30 uur klaar. Ook was het elke dag 35 graden, maar ik heb een super leuke tijd gehad en ben erg blij dat ik mee mocht!

Verder heb ik VisitOz gebeld om te zeggen dat ik op zoek ben naar een tweede werkplek. Ze hebben mij op de site gezet en nu is het wachten tot een werkgever mij een baan wil geven. Ook heb ik een site gevonden waar werkgevers opzetten wat voor baan ze in de aanbieding hebben en wat voor iemand ze zoeken. Daar kan je dan op reageren. Ik heb al een paar interessante dingen gezien. Ik blijf zoeken :)

Reacties

Reacties

Aileen

Wauw laura, dat is weer een hele mooie ervaring erbij! :D
Heb je je eindelijk een hele week vermaakt met verschillende dingen om uit te voeren ;)
Ik ben wel heeel benieuwd trouwens wat voor make-up de paarden op krijgen en waarom ????

Nou meid, ik hoop dat je weer een leuk ander , nieuw, baantje vind , dan kan je nog meer ervaring op doen :)

Veel plezier aankomende week meid! Xxxxx

oma

je verhaal weer gelezen hardstikke leuk maar wat lange dagen veel liefs bay bay

opa

Wat een mooi verhaal! Hoekun je dat met die hitte wel
volhouden. Ik hoop voor je dat je volgende stap nog mooier word.

Veel liefs van je opa

Elena

Hey vet gaaf man! Zo te horen heb je het naar je zin daar hihi.
Vind het altijd leuk om je foto's te zien op FB en je verhalen te lezen.
Lijkt mij ook echt geweldig omdat allemaal te doen wat jij doet.
Dat
Have fun daar en ik lees en zie wel weer je volgende berichtjes en foto's.

Xxx

Herna

Zo wat een verhaal! Een hele belevenis, dat maak je vast niet meer mee! Ik hoop dat je volgende periode ook zo goed gaat bevallen , of misschien nog wel nog meer bevallen gaat....we kijken weer uit naar je volgende foto's op fb. En je volgend verhaal!

Dikke kus van ons!!

Herman Berens

Een beetje laat Laura met het lezen van jou bericht, maar wat een mooie avonturen. En geweldig dat jij dit zo ontzettend leuk vind TOP TOP TOP.
Je Geniet er wel van en dat ook de bedoeling. Blijf vooral die prachtige verhalen schrijven zodat wij hier in dit koude kikkerland mee beleven van jou avonturen.
He groetjes van ons allemaal en heel veel Succes.
Zet hem op .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active