De avonturen van Laura

Weer een week voorbij!

Oké vandaag heb ik even wat meer tijd hahaha

vorige week vrijdag ben ik de hele dag in Surfers Paradise geweest, vandaar dat ik nog maar heel weinig tijd in de bibliotheek had. Surfers Paradise was echt super! Alleen een beetje jammer dat het 4 dagen alleen maar had geregend en het strand dus één grote modderpoel was en er geen surfer te zien was..... de winkels waren gelukkig wel erg leuk! Ik heb van alles gekocht! Cadeautjes en kaartjes voor de mensen die deze maand jarig zijn en voor mijzelf heb ik een tas, armbandje en een dromenvanger gekocht! Heerlijk al die souvenirs winkeltjes! Ook heb ik voor het eerst Thai gegeten! Ik had rijst met in reepjes gesneden biefstuk in een soort oestersaus! Super lekker en zeker voor herhaling vatbaar!

deze week ben ik weer hard aan het werk geweest! Gemiddeld beginnen we 's ochtends om 06.30 uur en werken we tot 11.30 uur. Dan heb ik pauze en beginnen we weer om 14.00 uur tot ongeveer 17.00 uur. Er is elke dag een lijstje met taken die ik moet doen, maar over het algemeen is het hetzelfde. 'S ochtends begin ik met het voeren van de paarden. Vervolgens doe ik de eerste ronde poo pick ( de poep uit de stallen oppakken) ik doe alleen de binnenste stallen. Dat zijn er 8 en ze zijn groot! Daarna ga ik een paar paddocks schoon maken. Weer poep opruimen dus. Ook check ik meteen alle paddock waters. Daarna brengen we de paarden naar buiten. Ze hebben allemaal hun eigen paddock. De paarden hebben allemaal sier veel dekens op. Dat is is normaal, maar ik vind het maar raar. Sommige paarden hebben wel 10 dekens op! Voordat ze naar buiten gaan halen we een aantal van de dekens af. zodra de paarden allemaal buiten zijn beginnen we aan de stallen. Meestal moet ik de binnen stallen doen. Dit vind ik zelf ook beter dan de buiten stallen. ( de binnen stallen zijn boxen in een schuur en de buiten stallen zijn gewoon overdekte boxen buiten). De binnen stallen moet ik eerst de poep opruimen. Vervolgens haal ik de natte plekken eruit en veeg ik het zaagsel allemaal tegen de muur zodat de vloer kan drogen. De buiten stallen moet ik poep uithalen en alle zaagsel netjes vlak harken ook moet ik de water emmers vullen. Er zijn 11 buiten stallen. Als ik klaar ben met het uitmesten zorg ik dat alles netjes in geveegd en geharkt. Zodra dat allemaal klaar is heb ik pauze. Het is dan meestal 11.30 uur ongeveer. Om 14.00 uur begin ik weer. Ik begin met het goed leggen van het zaagsel en dan breng ik de paarden binnen. Als we de paarden binnen brengen krabben we hun hoeven uit en checken we de benen op wondjes. Het zijn allemaal erg dure sport paarden dus ze mogen geen wondjes hebben aan hun benen. Als alle paarden binnen zijn krijgen ze hun voer. Daarna ga ik een paar andere paddocks schoonmaken. Als er lessen zijn zorg ik dat de paarden opgezadeld staan als hun eigenaar komt. Na de lessen help ik met afzadelen en doen we alle dekens weer op bij de paarden. Dit is zo'n beetje wat ik elke dag doe.

Gisteren stond er een extra taak op mijn lijstje: work ride Andy. Ik moest Andy dus gaan rijden. Andy is een super dure sport pony! Ik vond het super dat ik hem mocht rijden! Ik mocht hem meenemen naar de bak en zelf weten wat ik ging doen. Heerlijk om zo'n pony te rijden! Wat een verschil met andere paarden die ik heb gereden! Het rijden ging erg goed. Ik hoop dat ze mij nu vaker op hun paarden laten rijden!

elke vrijdag ben ik vrij en dan mag ikdoen wat ik wil. Als ik ergens heen wil brengen ze mij naar het dorp(Nerang) Hier kan ik de bus nemen naar de Gold Coast of naar waar ik ook maar heen wil. In Nerang zelf is niet zoveel te beleven. Er is wel een bioscoop. Elke vrijdag avond kost een kaartje hier maar $7,00 dat is nog geen €5! Dat ga ik zeker nog een keer doen! Dan is er nog de bibliotheek waar ik nu zit. Ik heb hier gratis Wi-Fi. Vannochtend heb ik 2 pony's gereden. Gewoon omdat het kan hahaha dit zijn geen pony's van de stal waar ik werk, maar van de manege. De manege is van Jan. Ik woon bij haar in huis en mag de pony's rijden wanneer ik wil! Alleen heb i/ alleen op vrijdag tijd haha.

Dit weekend is er een rodeo vlakbij. Jan gaat uitzoeken of het de moeite waard is om heen te gaan. Als het de moeite waard is gaan we daar morgen avond met z'n allen heen. Zo niet, dan gaat ze een andere rodeo opzoeken waar we heen kunnen! Kan niet wachten om mijn eerste rodeo te zien!

Volgende week is er in Brisbane het grootste paarden evenement van Queensland. Er gaan 7 paarden van de stal heen. Ze hebben het er over om mij mee te nemen als stalknecht! Ik hoop echt dat ik mee mag! Zou super zijn om bij zo'n groot evenement aanwezig te zijn! Ze twijfelen nog of ze mij nodig zijn of dat ze genoeg mensen hebben dus het is nog even afwachten!

ik denk dat jullie nu wel weer op de hoogte zijn van mijn leven hier. Zodra ik weer Wi-Fi heb, komt er weer een update!

voor nu: bye mensen, ik mis jullie, maar heb het super naar mijn zin hier!

xxxx

Reacties

Reacties

Aileen

Hee lauraa
Haha je doe veel met poep haha xd
Maar ik snap nu hoe het zit :) Ik dacht eerst datje op die manege moest werken :p Maar in de sportpaarden is ook heel mooi! Vooral als je zo'n luxe beest mag rijden en groomen! :D
Ben ook benieuwd naar je rodeo ervaring hahaxd

Nou veel plezier schatxxxxx

jan komdeur

Mooi om te lezen dat jehet naar je zin hebt.

Herman Berens

He Laura wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. En de hele dag met paarden bezig gaaf hoor.En dan al die evenementen prachtig . He schrijf snel weer een mooi verhaal we kunnen niet afwachten . He groetjes van ons allemaal. Doe voorzichtig en denk goed om je zelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active